Jag tänkte lite på en sak..

Skrivet 2011-10-24 Klockan 22:32:48

Hejj ! Fick en frågeställar i dag på skolan.. Eller egentligen en AHA upplevelse. Ja vi fick ju olika lappar i matsalen idag. Jag fick en röd lapp och fick därför sitta första klass och med tre rätters midda och full service ! Medans dom andra fick sitta och äta morötter och ris på golvet ! Det som jag insåg var.. Dom flesta tror att jag skulle tycka synd om dom men det gjorde jag inte.. Varför ? Man såg verkligen avundsjukan i ögonen på dom andra.. haha ! Varför ska vi alltid bli så avundsjuka ? Visst det finns mycket orättvisa på jorden.. MEN om man själv har jobbat från 7 till 7 varje dag. verkligen kämpat för att sitt företag ska bli stort. Ska man inte då få leva lyx ? Få bra mat.. Kunna köpa det man vill ? När man verkligen har kämpat ! Jag är absolut inte rik. Men jag tycker verkligen dom människor som har jobbat sig uppåt är värda det dom får ! Varför ska vi svenskar ALTTID bli så avundsjuka ? Kan ni svara på det ? ;)
image description


Kommentarer
Postat av: Niinni ;)

Skrivet 2011-10-30 Klockan 09:34:56
Vi är ungdomar Carl DÄRFÖR!

Vuxna hade inte tyckt samma.

Så det har inget med sverige att göra.

URL: http://tuesmon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!